EBUKU PANDUAN PELABURAN EMAS DAN TIP-TIP PELABURAN EMAS PERCUMA, PERCUMA.. !!!
SILA ISIKAN NAMA & EMAIL DAN BUAT PENGESAHAN

Name
Email


PERINGATAN : BILA ANDA DAH KLIK 'SUBMIT' SILA SEMAK eMAIL ANDA UNTUK BUAT PENGESAHAN BAGI MENDAPATKAN eBUKU dan TIPS PELABURAN EMAS..TERIMA KASIH.

Saturday, May 26, 2012

CUCI BARANG KEMAS PERLU BERHATI-HATI TAKUT EMAS DI CURI


Cuci barang kemas yang kita pakai merupakan satu amalan yang biasa dilakukan oleh wanita yang memilki dan memakai barang kemas tak kiralah rantai emas, gelang emas , subang emas mahu pun cincin emas.


Barang kemas yang lama kita pakai almaklumlah..mungkin dah terlekat kotoran yang tidak dijangka dan perlu dicuci dan biasanya cuci barang kemas ini kita buat dikedai emas terutama sehari dua nak berhari raya ..biasa lah tu kan.

Hari ini saya ada beli Harian Metro dan terkejut baca laporan kegiatan curi emas dengan kononnya menawarkan khidmat cuci barang kemas pada orang - orang kampung. Inilah hal nya dengan emas, walaupun harga emas agak merosot sedikit kebelakangan ini, namun emas tetap berada dihati semua orang..termasuk yang nak ambil kesempatan mencuri dan menipu..

Cara curi dengan tawar khidmat cuci barang kemas ini sungguh licik..ye.kos upah cuci pun dia ambil dan emas itu pun di sapu dengan macam - macam caralah ..sama ada mungkin dipotong sikit ataupun ada kemungkinan dia kikis sikit -sikit.

Oleh itu bagi anda yang nak cuci barang kemas, berhati - hati lah..bukan tak boleh cuci barang kemas, tapi pilihlah tempat atau kedai yang ada kualiti kerja yang baik dan berwibawa..

Satu lagi pastikan sebelum anda hantar cuci atau pun hantar pi gadai di arahnu sekali pun elok timbang sebelum cuci atau gadai dan SELEPAS CUCI ATAU TEBUS..buat kat situ juga..maksud nya lepas cuci minta tukang cuci timbang terus depan kita..

Dan satu lagi anda perlu guna peninbang yang betul yang telah dikalibrasi atau ditentusahkan oleh syarikat berwibawa seperti SIRIM , kerana saya rasa kalau kita guna timbang yang buat timbang gula atau pun timbang buat timbang bahan nak buat kek..saya yakin akan memberikan bacaan yang kurang tepat..yang elok sikit guna penimbang digital..

Namun jika pandai boleh cuci sendiri..tapi pastikan anda ada ilmu cuci emas yang betul serta bahan dan alat yang betul terutama barang kemas yang ada batu permata atau pun lain - lain takut tercalar batu atau rosak..jangan jadi nak jimat atau terlalu takut nak cuci kat kedai, nanti rosak barang.

Berita Terkini




No comments:

EBUKU PERCUMA

TERIMA KASIH MELAYARI WEB SAYA..PASTIKAN ANDA DOWNLOAD EBUKU PERCUMA DAN DAPATKAN TIP-TIP PELABURAN EMAS DARI SAYA...INSYA ALLAH..

BELI EMAS, SIMPAN EMAS, JUAL EMAS ...INSYA ALLAH ..ANDA TAK LEMAS DUIT..